Erasmus Helsinki - Part 3 - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Sanne Brink - WaarBenJij.nu Erasmus Helsinki - Part 3 - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Sanne Brink - WaarBenJij.nu

Erasmus Helsinki - Part 3

Blijf op de hoogte en volg Sanne

22 Maart 2015 | Finland, Helsinki

Witte sneeuw, gladde wegen, zachte regendruppels, grijze lucht en koude dagen. Dat was hoe ik Helsinki het meest heb gezien in mijn eerste maanden hier. De afgelopen week was dit wel anders… Zonnestralen, zonnebrillen, dunnere jassen en blote enkels nemen het helemaal over. Zelfs hier in Helsinki is de lente begonnen!
Jaja, over de helft alweer. Zoals ik bijna elke blog wel vermeld, de tijd gaat mega snel. Leuke dingen blijven maar komen en voor ik het weet ben ik weer in Nederland. Maar tot die tijd geniet ik volop en wil ik jullie weer een beetje op de hoogte brengen via deze blog.

Na ruim 7 weken kwam lieve Daan dan eindelijk! Wat heb ik er naar uitgekeken om hem de stad te laten zien, mensen te laten ontmoeten en even goed te knuffelen. Misschien hebben jullie de foto’s al voorbij zien komen, het waren geweldige dagen ondanks het mindere weer. Er is nog genoeg wat ik hem kan laten zien, want jajaaaa hij komt rond Pasen nog een keer haha! Over twee weken sta ik weer vol zenuwen op het vliegveld te wachten op hem, ik kan niet wachten!

Na Daan zijn bezoek waren het hectische weken. Mijn eerste vakken werden afgerond, dat betekent presentaties geven en veel uren werken aan verslagen. Alles heeft gelukkig een voordeel, vanaf nu heb ik meer vrije tijd om te genieten van de lente in Helsinki. Natuurlijk probeer ik ook iets goeds te doen met mijn vrije tijd, dus het hardlopen heb ik ook weer opgepakt. De natuur is hier erg mooi, helemaal als ik voor een route door het bos achter onze complexen ga. Wel moet ik wennen aan het heuvelachtige landschap, maar tot nu toe kunnen mijn kuiten het aardig goed aan haha!

Vorige week zijn we een dagje naar Turku (voormalige hoofdstad van Finland) geweest. We hebben het centrum en de haven bekeken. Een mooie stad, vooral als het zonnetje op de oude gebouwen schijnt. Zelf had ik iets meer verwacht van de stad, hij is namelijk nogal klein haha. Wel erg leuk om er te zijn geweest, zo zie ik toch nog iets meer van Finland dan alleen Helsinki en Lapland. Verder wil ik ook nog graag Tampere bezoeken, eens zien wat die stad te bieden heeft.

Afgelopen weekend ben ik meegeweest op een cruise naar Stockholm. Ons vertrek was zondag laat in de middag en onze terugkomst was dinsdag in de ochtend. De eerste avond was er een openingsshow, vervolgens snel omkleden tot piraat en ons eerste feest kon van start. Na een lange avond, een paar uurtjes slaap en een vroege ochtend (te vroeg natuurlijk, tijdsverschil vergeten!) hebben we maandag de hele dag rondgedwaald in het mooie Stockholm. Een stad waar ik zeker weten nog een keer naar terug wil, om alle straatjes en mooie plekjes goed te kunnen bekijken. Met het heerlijke zonnetje hebben we genoten van de stad en zijn we op tijd terug gegaan naar de boot. Natuurlijk moest er op de terugweg ook nog gefeest worden, alleen dit keer in Hollywood style. Het was een heerlijke trip met veel lieve vrienden, iets om nooit te vergeten!

Om nog even door te gaan met feesten, zijn we die dinsdagavond de pub ingedoken om Saint Patricksday te vieren. We hebben dit avondje eerder afgesloten dan verwacht, want het noorderlicht was te zien in Helsinki! Aangezien dat niet zo vaak gebeurt zijn we snel naar huis gegaan en het bos ingedoken om het zo goed mogelijk te kunnen zien! Hier hebben we ruim een uur naar de lucht staan staren. Zoooo mooi, de kleur was witter dan op de foto te zien is, maar het was geweldig om te zien en wat bewoog het snel. Zeker iets wat ik graag nog een keer zou willen zien!

Ik sluit mijn blog af met mijn tripje naar de Fazer fabriek. Fazer is HET chocolademerk hier, en heeeeerlijk al zeg ik het zelf! Zelf heb ik al aardig wat repen genuttigd en vrijdag was mijn de kans om alle soorten te proberen tijdens mijn tour in de fabriek (gratis zelfs, kan niet beter toch?!). Heel leuk om dit soort tripjes te kunnen doen (ons vak Finland Close-up brengt ons ook naar veel gebouwen, typische finse dingen en ik krijg er ook nog studiepunten voor haha!), hierdoor leer ik Finland steeds meer kennen en verovert het een bijzonder plekje in mijn hart!

Tot snel,
Liefsx uit Finland

  • 22 Maart 2015 - 20:43

    Geert:

    Hoi, veel levenservaring en allerlei dingen doen. De tijd gaat snel, geniet er van, groetjes Elly en Geert

  • 23 Maart 2015 - 18:53

    Irene.:

    Weer een mooi verhaal Sanne!
    Je maakt heel wat mee in het prachtige Finland!
    Mooie foto's ook.
    Bijna teveel om te bevatten in zo'n korte tijd.
    Heel veel plezier nog daar. Knuffels uit Bemmel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Sanne

Dutch ● 22 ● Leisure Management ● Third-year student ● Semester abroad in Helsinki ● Do things that make you happy ♥

Actief sinds 03 Feb. 2015
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 2823

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 31 Mei 2015

Erasmus Helsinki

Landen bezocht: